MAOAM

Het opvallendste Halloween-snoepje dankzij allround activatiecampagne

Halloween wordt in Nederland steeds populairder. Waar Sint Maarten een feest van boven de rivieren is, wordt Halloween in heel Nederland gevierd. Voor HARIBO/MAOAM is dit dus een belangrijke periode om hun snoepjes onder de aandacht te brengen. Aan ons de opdracht om een opvallende activatiecampagne te bedenken en uit te voeren.

Aanpak

We bedachten de ultieme campagne om awareness en trial te stimuleren door verschillende actiemechanismen in te zetten die elkaar versterken. We combineerden een samplingactie voor trial, met een winkelvloeractivatie voor meer awareness, en een geld terug actie voor zowel trial en herhaalaankopen. Bij 150 supermarkten verspreid over heel Nederland was MAOAM daardoor prominent aanswezig.


Gefaseerde inzet actiemechanismen
De kracht van deze allround campagne was dat de verschillende activatie-onderdelen elkaar opvolgden en MAOAM daarmee tijdens de hele customer journey onder de aandacht was. We trapten de campagne af met een gratis sample en een flyer bij de kassa. Gedurende de eerste week van de campagne deelden winkelmedewerkers samples uit. Daarmee creëerden we al veel awareness en interesse.

Na deze eerste week plaatsten we een display op ‘high traffic locaties’ in de deelnemende winkels. Twee vloerstickers, een voor het schap en een voor de display zorgden ervoor niemand meer om MAOAM heen kon. In deze displays zaten de vier deelnemende MAOAM-smaken en MAOAM branded beach ball sets. Bij aankoop van twee verpakkingen kreeg de consument een gratis setje.

In dezelfde periode startten we ook een geld terug actie. Door een foto te maken van de kassabon en te uploaden op ons eigen platform kassabonkorting.nl konden consumenten de aankoop van hun product terugkrijgen.

Resultaten

De campagne zorgde voor enthousiaste reacties van consumenten. Ook werden er in korte tijd veel kassabonnen ingestuurd. Door de kassabonnen te analyseren konden we MAOAM o.a. inzicht geven in de meest populaire smaken en socio-demografisch gegevens van de consument.

Vervolg

Het succes van deze gecombineerde samplingcampagne met een geld terug actie hebben we deze hybride campagne heeft MAOM doen besluiten de campagne in Nederland en België te herhalen. 

De kracht van deze allround activatiecampagne voor MAOAM was dat de verschillende activatie-onderdelen elkaar opvolgden. Tijdens de hele customer journey was MAOAM daardoor onder de aandacht van de consument.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory