Aanpak en resultaten
Onze aanpak was erop gericht om consumenten zoveel mogelijk ‘in het gebruiksmoment’ te benaderen. En dus bedachten we een samplingcampagne bij diverse autowasstraten in Nederland en België. Daarnaast gaven we ook samples mee bij bestellingen van enkele food deliveries.
Bezoekers van de autowasstraat werden met een stoepbord en een toonbankstandaard al geattendeerd op de Mentos samplingcampagne. Voordat ze de wasstraat inreden kregen ze een gratis sample Mentos Gum en een flyer met meer informatie over de nieuwe verpakking, plus een oproep om mee te doen aan een kort onderzoek. Tijdens hun ritje door de wasstraat konden ze er in alle rust van genieten.
Uit ons onderzoek kwamen veel positieve reacties op zowel de gum als de nieuwe verpakking. Zo zei een respondent: “goed idee om over te stappen op papier in plaats van plastic”. Consumenten gaven Mentos daarnaast waardevolle feedback, zoals het advies om ook het plastic om de gums zelf, ook te vervangen.