Mentos

Zoveel smaken, zoveel doelgroepgerichte samplingacties

Lime Factory heeft in de afgelopen jaren voor Mentos verschillende samplingcampagnes opgezet in zowel Nederland als Belgiƫ. Mentos komt in verschillende smaken en iedere smaak kent zijn eigen specifieke doelgroep. Aan ons de opdracht om voor iedere actie en smaak passende en effectieve samplingkanalen te vinden.

Aanpak

We hebben voor Mentos verschillende campagnes opgezet. Zo hebben we in Belgiƫ een actie gedaan voor jonge gezinnen bij vakantieparken, hebben we met Mentos Choco koffiedrinkers bereikt bij (online) koffiewinkels en hebben we studenten kennis laten maken met Mentos Say Hello via de webshop van Studystore.

Maar een van de grootste samplingcampagnes die we voor Mentos hebben opgezet was onze actie voor Mentos Gum. Het product bestond al enige jaren maar Mentos maar kwam in een nieuwe verpakking, namelijk een handig hervulbaar potje. De doelgroep waar we ons op richtten waren mannen en vrouwen tussen de 18 en 34 jaar en die vonden we bij sneakershops, schoenenwinkels en afhaalrestaurants.

Voor elk samplingkanaal maakte we een aparte toonbankstandaard en leaflet met meer informatie en een uitnodiging om mee te doen aan een kort onderzoek. Daarnaast zetten we ook Google- en Facebook-advertenties in. Ook maakten we gebruik van geofencing, waarbij de doelgroep in een straal van 1 km van de afhaalrestaurants een advertenties over de actie kreeg te zien.

Resultaten

We zijn heel goed geslaagd in het bereiken van de doelgroepen. Ruim 73% van de consumenten die we met de actie bereikten vielen in de leeftijdscategorie 18 tot 34 jaar. Daarnaast reageerden ook veel consumenten op onze oproep om deel te nemen aan het onderzoek. Daaruit kwam duidelijk naar voren dat men het een sympathieke actie vond en dat de intentie om het product vaker te gaan kopen groot was.

 

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory