Red Band

Grote waardering en intentie om product vaker te kopen na samplingcampagne

Het iconische snoepmerk Red Band vroeg ons om hen te helpen met een samplingcampagne met als doel trial van hun Real Fruit te stimuleren onder een brede doelgroep van consumenten die (wel eens) snoep koopt.

Aanpak

Om trial en ook herhaalaankopen te stimuleren besloten we om te samplen in ruim 50 supermarkten van Plus en COOP verspreid over heel Nederland. Bij iedere aankoop deelde kassamedewerkers een sample Real Fruit aan, met daarbij een flyer waarop een QR-code en link naar een kort onderzoek stond. In totaal werden er circa 100.000 samples uitgedeeld.

Resultaten

Uit de consumer insights die we ophaalden kwam duidelijk naar voren dat consumenten zeer enthousiast waren over zowel de campagne als de snoepjes. Dankzij onze benchmark konden we de uitkomsten van het onderzoek vergelijken met vergelijkbare producten uit dezelfde productcategorie. Zo bleek dat de herhaalaankoopintentie van Red Band Real Fruit hoger lag dan bij andere snoepjes.

We hebben op een fijne manier met Lime Factory samengewerkt. Ze hebben goed naar onze wensen geluisterd en we waren blij met de heldere afspraken die we van te voren hebben gemaakt. Mede dankzij de vlotte en duidelijke communicatie gedurende het hele proces kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde activatie Ed Dalemans, Sr. Shopper Marketing Manager

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.