Ritter Sport

Vind de duurzame, actieve millennial en chocolade-fan voor een samplingcampagne

Toen Ritter Sport bij ons kwam met hun sampling-opdracht, moesten we wel even slikken toen we hoorden welke doelgroep zij wilden bereiken. Ritter Sport was op zoek naar de chocoladeliefhebber, millennial met een actieve levensstijl en interesse in duurzaamheid. Onder deze nauw geformuleerde doelgroep wilden ze de awareness vergroten en trial en aankoop stimuleren. Bovendien was het belangrijk om in de campagne Ritter Sport te positioneren als duurzame producent van heerlijke chocolade.

Aanpak en resultaten

Een pittige klus, maar eentje die we graag aangaan omdat het onze specialiteit is om specifieke doelgroepen te vinden. En ook nu slaagden we daar weer in, want we gingen een samenwerking aan met verschillende duurzame koffiewebshops. Dit sloot perfect aan op de doelgroep die veelal online koopt en dus ook duurzame koffie drinkt. Daarnaast is koffie en chocolade de ideale combinatie.

In twee maanden tijd hebben we 25.000 samples meegestuurd met bestellingen bij verschillende koffiewebshops. Consumenten waren blij verrast toen ze hun chocoladetraktatie en bijbehorende flyer met meer informatie over het product ontvingen.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.