Denk je aan ontbijtgranen en havermout dan denk je al gauw aan Quaker. Het Amerikaanse merk biedt al meer dan een eeuw verschillende ontbijtproducten voor oud en jong. Een daar van is Quaker Kids Crunchy Mix Up. Om zoveel mogelijk families met jonge kinderen met deze vrolijke havermout kennis te laten maken, vroeg Quaker ons een samplingcampagne te organiseren.
Het grote voordeel van channel sampling is dat wij op plaatsen kunnen samplen waar het logisch is, waar mensen tijd en behoefte hebben aan het product, en waar consumenten het product vaak ook direct kunnen proberen. Die plekken vonden we ook voor Quaker Kids.
We deelden samples uit bij de balies en winkels van verschillende vakantieparken. Daarbij kwam een flyer waar meer informatie over Quaker Kids op stond. Daarnaast deelden we ook samples uit bij verschillende vestigingen van C&A in Belgie. D.m.v. railcards op de kledingrekken werden families al tijdens het winkelen geattendeerd op de actie. Bij de kassa kregen ze vervolgens hun gratis sample.
Op beide locaties kregen we heel veel positieve reacties van families. Uit onze analyse kwam bovendien naar voren dat we een grote nieuwe doelgroep hadden bereikt. Ook de herhalingsaankoopintentie was met 71% bijzonder hoog.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.