Wilhelmina Mints

Gericht retail locaties inzetten om een jongere doelgroep te bereiken

Wilhelmina vroeg ons een samplingcampagne op te zetten om consumenten kennis te laten maken met hun nieuwe smaken mints: framboos-rode bes en gember-limoen.

Aanpak en resultaten

Hoewel de doelgroep vrij breed was, zijn we ook en vooral op zoek gegaan naar een doelgroep dat nog niet zo bekend is met Wilhelmina, namelijk jong volwassenen. Door gerichte retail- en leisure-kanalen in te zetten kunnen wij deze doelgroep heel goed bereiken. Voor Wilhelmina Mints zijn we o.a. gaan samplen bij trendy modewinkels als Jack & Jones en Black Bananas en sport- en sneakerwinkels zoals the Athlete's Foot. 

Een hele succesvolle aanpak bleek want uit ons onderzoek konden we zien dat we maar weinig 'waste' hadden van consumenten die niet binnen deze doelgroep vielen. Bovendien waren er opvallend veel jong volwassenen die mee  wilden doen aan ons consumentenonderzoek. Dit leverde voor Wilhelmina interessante inzichten op. Zo bleek dat de waardering voor de nieuwe Wilhelmina-smaken vooral onder deze doelgroep behoorlijk hoog te zijn. 

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory