K2R Colour Catcher

Koop mooie kleding en houd ze mooi met behulp van gratis sample

K2R Colour Catcher doekjes voorkomen het doorlopen van kleuren zodat je gemengd kunt wassen. Bovendien blijft je kleding daardoor langer mooi en wit. K2R wilde meer awareness voor de doekjes creëren en de penetratie vergroten. En omdat de Colour Catcher-doekjes echt een product is dat je moet ervaren, vroeg K2R ons om een passende samplingcampagne op te zetten.

Aanpak

We gingen op zoek naar de “zorgvuldige en bewuste wasser” en vonden de doelgroep bij modewinkels en specifiek bij Vero Moda. Met 72 filialen verspreid over heel Nederland is Vero Moda het perfecte samplingkanaal voor deze campagne. We vroegen medewerkers van Vero Moda een toonbankstandaard te plaatsen en hun klanten een gratis sample en flyer mee te geven. Op de flyer stond een oproep om mee te doen aan een kort onderzoek. Iedere respondent maakte daarbij kans op het winnen van een VVV-cadeaubon.

Resultaten

Uit het onderzoek kwam overduidelijk naar voren dat consumenten die het product een keer proberen er (zeer) enthousiast over zijn. Maar liefst 97% van de ondervraagden die het product gebruikt hadden, vonden het goed of zelfs uitmuntend. Twee op de drie was bovendien van plan om K2R Colour Catcher vaker te gaan kopen. Ook bleek uit ons onderzoek dat we er heel goed in geslaagd waren om een nieuwe (relevante) doelgroep aan te spreken.

Uit de consumer insights die wij hebben verzameld kwam duidelijk naar voren dat consumenten die K2R Colour Catcher geprobeerd hadden, er enthousiast over zijn en het vaker willen kopen.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory