Door de inzet van verschillende activatiemechanismen creëer je in korte tijd meerdere contactmomenten. Dit zorgt voor meer awareness. In combinatie met sampling (oftewel trial) vergroot dit de kans op (herhaling)aankopen. Dit is hoe we dat voor Bref Wellness Scents hebben aangepakt.
De kracht van een multidisciplinaire activatiecampagne is dat de activatiemechanismen elkaar opvolgen. Zo ook in het geval van de activatiecampagne van Bref. We zijn begonnen met een winkelvloeractivatiecampagne bij supermarkten. We plaatsten daar opvallende opblaasbare toiletten die we vulden met de nieuwe toiletreiniger en -verfrisser van Bref. We koppelden er een winactie aan waarbij consumenten bij aankoop van een Bref Wellness Scents verpakking een wellness-weekend konden winnen. Het uploaden van een foto van de verpakking was voldoende om aan de winactie mee te doen.
Sampling & kortingsactie
In de tweede fase zijn we gaan samplen. In samenspraak met Bref hebben we gekozen om bij sanitairwinkels de samples te laten uitdelen. Ook hier koppelden we een tweede activatie aan door tevens een kortingsvoucher uit te delen. Tot slot vroegen we aan consumenten die de sample hadden meegekregen om hun mening te geven over dit nieuwe product van Bref. De resultaten van dit onderzoek hebben we in combinatie met een fotorapportage teruggekoppeld aan Bref.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.