Argeta

Cashback-actie verhoogt de rotatie en levert schat aan data op

Argeta is een kip-spread voor op brood of als dip. Er zijn drie verschillende soorten en allemaal zijn ze vrij van toevoegingen. Argeta wilde de rotatie van hun producten verhogen en vroeg ons om een campagne te bedenken en uit te voeren.

Aanpak

We stelden een cashback-actie voor, omdat dit bij uitstek een goede activatiemethode is om in korte tijd de rotatie te verhogen. Omdat Argeta maar een klein blikje is, was het belangrijk om de actie zo optimaal mogelijk te communiceren. Dus plaatsten we in supermarkten verspreid over heel Nederland displays, opvallende vloerstickers en schapkaarten. De actie werd ook via de social media kanalen van Argeta gecommuniceerd. Vanzelfsprekend verzorgden we ook de speciale actiewebsite voor Argeta.

Eenvoudige deelname
We maakten het voor de consument heel makkelijk om deel te nemen aan de cashback-actie. Op alle communicatiedragers stond een QR-code (en websitelink) die ze konden scannen om direct op de overzichtelijke actiewebsite te komen. Daar hoefden ze enkel hun kassabon te scannen en enkele gegevens in te voeren om hun aankoopbedrag terug te krijgen.

Resultaten

De campagne zorgde (zeker) in de eerste twee weken voor een enorme piek in verkopen. Dat konden we zien dankzij uitgebreide analyses en data-generatie. Zo konden we Argeta o.a. vertellen welke varianten het populairst waren, waar en wanneer de meeste transacties plaatsvonden en hoe dat zich verhield tot de prijsstelling.

Dankzij de inzichten uit de geld terug actie weet Argeta welke varianten het populairst zijn, waar en wanneer de meeste transacties plaatsvinden en hoe dat zich verhoudt tot de prijsstelling.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory