Flexibiliteit leidt tot succesvolle cashback-actie in Nederland en België
Sun vaatwastabletten vroeg ons om een cashback-actie te organiseren in zowel Nederland als België. Doel was om 7.500 kwalitatieve cashbacks te realiseren.
Aanpak en resultaten
Om te voldoen aan de (kwalitatieve) vraag van Sun hebben we een landingspagina in het leven geroepen waarbij consumenten met een unieke code het aankoopbedrag van hun Sun vaatwastabletten konden terugkrijgen. Deze codes hebben we in eerste instantie verspreid d.m.v. een creditcard die werd bijgevoegd in &C Magazine. In een later stadium hebben we de URL van de website ook gedeeld via verschillende influencers.
Omdat we de actie continue hebben gemonitord konden we de actie bijstellen waar nodig. Dat hebben we ook gedaan door tussentijds het actiemechanisme aan te passen en de unieke codes niet meer verplicht te stellen. Deze beslissing leverde onmiddellijk resultaat op. Uiteindelijk hebben we mede daardoor de 7.500 cashbacks ruimschoots gehaald. De 'learnings' van deze campagne nemen we mee in een volgende campagne.