Persil Discs

Premium product vraagt om een premium samplingkanaal

Persil introduceerde een nieuw product: Persil Discs: een premium krachtig wasmiddel dat gelijktijdig ook zacht is voor de vezels van je kleding. Met dit nieuwe wasmiddel richt Persil zich op gezinnen met een hoger inkomen. Wij kregen de opdracht om een effectieve, op awareness en penetratie gerichte, samplingcampagne te bedenken.

Onze aanpak

Om zo effectief mogelijk de doelgroep te bereiken hebben we goed gekeken naar de samplingkanalen die we konden inzetten. Rekening ook houdend met de relevantie van de locatie. Uiteindelijk zijn we gekomen tot een samplingcampagne bij maar liefst 134 premium elektronicazaken, verspreid over heel Nederland. Dit hebben we aangevuld met een kleine online samplingactie met een webshop voor dekbedovertrekken.

We hebben vervolgens toonbankstandaards en leaflets gemaakt. Daarop stond o.a. een oproep om mee te doen aan een kort onderzoek over Persil Discs. Winkelmedewerkers werden door ons uitgebreid gebrieft en gevraagd om de standaard en leaflets (ook) in de buurt van de wasmachines te zetten.

Resultaten

Veel winkels gaven gehoor aan onze oproep om de standaards op wasmachines te plaatsen. Dit verhoogde de awareness aanzienlijk. Daarnaast deden ook veel consumenten mee aan ons onderzoek. Maar liefst 97% gaf aan de discs te hebben gebruikt. Slechts 15% van hen had het product wel eens eerder gebruikt; waarmee we geslaagd zijn in onze opdracht om een nieuwe doelgroep te bereiken. Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat de gebruikers zeer tevreden zijn over het product en Persil Discs (zeer) waarschijnlijk vaker gaan kopen.

Een premium product, gericht op gezinnen met een hoger inkomen, vraagt om een premium samplingkanaal. Onze campagne bij de betere elektronicazaken bleek een uitstekende match te zijn.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory