Ricola

Belgische samplingcampagne zorgt dat 99% het product probeert

Ricola is een bijna verslavende kruidenpastille. Heel goed voor je keel, natuurlijk (met veel kruiden), en ook nog eens erg lekker. Ricola heeft verschillende smaken, waaronder hun Lemon-Mint variant. Aan wie anders dan 'Lime Factory' de opdracht om met een samplingcampagne de doelgroep (vrouwen) 35 - 44 te bereiken en trial van de pastilles te stimuleren.

Aanpak

Dankzij onze jarenlange ervaring weten we exact welke kanalen goed werken voor ‘on-the go-producten’. Een daarvan is de kledingwinkelketen Lola Liza. We vroegen hen of om zakjes Ricola en een flyer uit te delen. Op de flyer stond een link naar een kort onderzoek waar consumenten o.a. gevraagd werd naar hun beleving.

Resultaten

Niet veel eerder hebben we gezien dat zoveel mensen een sample gebruikten als bij onze samplingcampagne voor Ricola. Maar liefst 99% had de keelpastille geprobeerd. En die waren ook erg enthousiast over het product. Alle inzichten die wij met het onderzoek vergaarden konden we dankzij onze omvangrijke benchmark vergelijken met de resultaten van producten uit dezelfde productcategorie. Ook daaruit kwam duidelijk naar voren dat de keelpastilles van Ricola uitstekend scoren.  

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory