Silan

Awareness & trial dankzij activatiecampagne met influencers en geurkaartjes

Silan is een bekende producent van wasverzachters. Maar op het gebied van aromatische wasverzachters is voor hen nog wel marktaandeel te winnen. Om die reden kwam Silan met twee nieuwe geurrijke wasverzachters op de markt: Silan ‘Fascinating Jungle’ en ‘Relaxing Maldives’. Silan België vroeg ons om hen te helpen aan awareness én om consumenten deze nieuwe aromatische wasverzachter te laten ervaren. Alleen één probleem: Silan was niet in staat om samples van de nieuwe producten te maken en het uitdelen van een hele fles was om financiële en logistieke redenen ook geen optie.

Aanpak en resultaten

Ervaar de geur met een geurkaartje
We vonden een oplossing voor het gebrek aan samples door geurkaartjes te maken met de twee nieuwe geuren van Silan. Deze geurkaartjes hebben we bevestigd aan het schap van wasverzachters en deelden we ook uit bij de kassa van supermarkten. Daarnaast hebben we ze ook uitgedeeld bij kledingwinkels van Giks. Op de geurkaartjes stond verder meer informatie over de nieuwe Silan wasverzachters en een link naar een cashback-actie waarbij men 1,50 euro kon terugkrijgen op de aankoop van een fles Silan.

Awareness dankzij influencer-campagne
Om awareness voor de nieuwe Silan wasverzachters te genereren zijn we een influencer-campagne gestart. Daarbij hebben we samengewerkt met vier influencers die zich richten op de doelgroep moeders met kinderen en interesse in beauty, fashion, gezond eten en leven. De influencers plaatsten stories en posts wat Silan niet alleen een hoog (kwalitatief) bereik opleverde, maar er ook voor zorgde dat de producten tot leven kwamen.

Giks-nieuwsbrief zorgt voor extra awareness
Een groot voordeel van sampling bij retail-locaties is dat we soms mee kunnen liften op hun communicatiekanalen. Ook nu was dat het geval want Giks was bereid om de actie aan te kondigen in hun nieuwsbrief en social media. Dit zorgde voor (kosteloos) extra bereik van de campagne.

We hebben een succesvolle activatiecampagne voor Silan ontwikkeld waarbij we met geurkaartjes en een influencer-campagne creatieve oplossingen vonden voor de (sampling-)beperkingen van dit product.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory