Herengracht 562, 1017CH Amsterdam, The Netherlands

Knoppers winkelvloeractivatie

Knoppers sampling en display campagne in de supermarkt

Wat is het effect van een sampling campagne in combinatie met plaatsing van displays na afloop van de actie? Voor Knoppers hebben we een mooie actie opgezet waarbij we dit hebben kunnen testen. Deze campagne heeft een uitstekend resultaat opgeleverd. 

Consumenten werden aangenaam verrast met een gratis sample bij Albert Heijn, Jumbo en PLUS supermarkten. Bij elke aankoop ontvangt de consument een Knoppers Nutbar samen met een flyer. Via deze flyer wordt het feedback programma en de win-actie gecommuniceerd. Met het feedback programma verzamelen wij waardevolle data over productwaardering en de herhalingsaankoop intentie. 

Na afloop van de sampling campagne is er een display in de deelnemende winkels geplaatst. Daarnaast is er een wobler en vloersticker voor het schap geplaatst. Consumenten die de Knoppers sample hebben geproefd en positief over het product waren werden hierdoor extra gestimuleerd om het product te kopen. 

Om inzicht te krijgen in het effect van deze campagne hebben we de verkoopcijfers van de supermarkten geanalyseerd. We hebben naar de volgende gegevens gekeken:

  • Verkoopcijfers voorafgaand aan de sampling campagne
  • Verkoopcijfers tijdens de sampling campagne
  • Verkoopcijfers tijdens de display plaatsing
  • Verkoopcijfers na afloop van de display

Hierbij zijn de volgende resultaten naar voren gekomen:

  • Uplift tijdens kassasampling: 288%
  • Uplift tijdens display plaatsing 163%
  • Uplift in de weken na de actie: 63%

Op basis van deze resultaten kunnen we concluderen dat zowel het samplen, als de display plaatsing een positief effect hebben gehad op de verkoopcijfers van de Knoppers Nutbar. Hieronder zie je de gemiddelde uplift per supermarkt:

Benieuwd naar de mogelijkheden van sampling & display campagnes? Bekijk onze Diensten pagina of neem contact met ons op voor de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Laat een reactie achter