De succesvolle sampling campagne van Wilkinson bij Vero Moda

Wilkinson Vero Moda sampling

Voor Wilkinson, een gevestigde speler op de markt van scheermesjes voor mannen en vrouwen, hebben we een succesvolle sampling campagne opgezet. In de winkels van retailketen Vero Moda kregen de klanten een gratis Wilkinson Intuition f.a.b. scheersysteem cadeau. Hier zat ook een kortingscoupon bij voor aankoop van navulscheermesjes bij de Etos én een flyer met oproep om deel te nemen aan het feedbackprogramma.

De uitdaging

Wilkinson heeft een nieuw scheersysteem voor dames ontwikkeld: de Intuition f.a.b. F.a.b staat voor “Forward and Backward”: het scheermes kan in twee richtingen scheren. Wilkinson wilde graag bekendheid creëren voor dit nieuwe product en tegelijk feedback van gebruikers verzamelen. Met de sampling campagne zijn er 20.000 Intuition f.a.b. scheermesjes uitgedeeld. De sampling campagne van Wilkinson was ter versterking van de productcampagne die via de televisie en online werd geïntroduceerd.

Aanpak

De eerste uitdaging was om de juiste locatie te vinden om de doelgroep te bereiken. Het doel van de campagne was om (jonge) vrouwen te bereiken die net begonnen zijn met scheren. Dit doel werd nagestreefd door het uitdelen van het nieuwe scheersysteem, een flyer met kortingscoupon en een oproep voor feedback.

Door ons grote netwerk in de retailwereld en eerdere samenwerkingen met Vero Moda, wisten we dat de doelgroep in deze winkelketen te vinden was.

Wilkinson Vero Moda sampling toonbank

Vero Moda, een van de vele winkelketens uit ons netwerk in de retailwereld.

Onze klant

Uit de woorden van Maurice Knöps, Brand Manager voor Wilkinson Nederland, bleek dat de campagne erg succesvol was:

‘’Het was voor ons de eerste keer dat we op deze manier op zoek zijn gegaan naar waar onze doelgroep nog meer komt om vervolgens daar een sampling campagne uit te voeren. De samenwerking met Lime Factory verliep erg goed. Samen zijn we op zoek gegaan naar een geschikte combinatie en vanuit eerdere ervaringen van Lime Factory met Vero Moda bleek dit een erg goede match! Lime Factory heeft ons veel werk uit handen genomen; communicatie met Vero Moda, logistieke afstemming en productie van de materialen werd allemaal door hen geregeld, wat erg prettig was”

De resultaten

De resultaten van de sampling campagne werden gemeten door het feedbackprogramma dat de consumenten in konden vullen. Op de flyer stond een call-to-action naar het feedbackprogramma en deze is veelvuldig ingevuld.

De productwaardering was extreem positief, meer dan 95% vind het product goed of uitmuntend!

Het was voor Wilkinson in Nederland een grote sampling campagne en de resultaten waren zeer positief. De vrouwelijke klanten waren enorm enthousiast over het nieuwe scheersysteem van Wilkinson, dat beide kanten op kan scheren. Maar liefst 95% van de vrouwen vond het product goed of zelfs uitmuntend.

Ruim 80% van de doelgroep zou de Intuition f.a.b. wederom aanschaffen.

Ook bleek uit de resultaten dat maar liefst 72% van de bereikte vrouwen het product nog niet kende. Er is dus een grote nieuwe doelgroep aangesproken met de campagne. De herhalingsaankoopintentie bij de doelgroep was 80%, waar dit bij andere sampling-campagnes rond de 40% ligt. Een topresultaat!

Laat een reactie achter