Wat zijn jouw jaarplannen voor 2020?

Medio augustus/september starten velen met de nieuwe jaarplanning. Er wordt flink gebrainstormd over nieuwe strategieën, andere marketingmiddelen en speciale events voor 2020. Dankzij een goed uitgestippelde jaarplanning kun je je taken efficiënter uitvoeren en ben je beter voorbereid. Wil je jouw merk voor 2020 nóg beter op de markt zetten? Wij helpen jou bij het invullen van het activatieplan!

Dit kan gaan over het formuleren van doelstellingen, het kiezen van een geschikte vorm van sampling, het maken van een ROI berekening of het geven van praktische tips. Wij doen dit op basis van onze expertise en data die wij de afgelopen jaren hebben verzameld tijdens het uitvoeren van ruim 200 sampling campagnes.

BRAND ACTIVATION

Hoe breng jij jouw merk onder de aandacht in 2020? Er zijn tal van manieren om jouw merk bij de consument te introduceren. Een goede call to action is een must voor zowel je online als offline marketingactiviteiten. Stimuleer bijvoorbeeld de herhalingsaankopen door geld terug acties, win-acties inclusief online advertenties of andere sweepstakes. Op deze manier creëer je merkvoorkeur en krijg je de consument in beweging.

Geef consumenten de kans om kennis te maken met jouw product door middel van sampling. Het geven van gratis samples van een (nieuw) product kan een geweldige manier zijn om consumenten in aanraking te laten komen met jouw merk en hen aan het praten te krijgen over het product.

De marketingwereld heeft meer kanalen dan ooit en het is belangrijk om te begrijpen hoe de brand activation-ervaring kan worden gekoppeld aan de verschillende contactmomenten met consumenten.

JOUW PRODUCT BIJ HET JUISTE KANAAL EN DOELGROEP

Wil jij je aankomend jaar richten op de trial en penetratie van jouw product? Sampling kan de penetratie van jouw merk verhogen. Door gratis samples uit te delen kan je het aantal consumenten die het product probeert laten stijgen. Ook zorgen wij ervoor dat jouw boodschap op het juiste moment en de juiste plaats bij de juiste doelgroep wordt gebracht. Wat dacht je van het samplen van woksaus bij aankoop van wokgroente bij de groenteman, het samplen van margarine bij aankoop van brood bij bakkers, of het gratis uitdelen van alcoholvrij bier bij autowasstraten? Wij matchen het juiste kanaal en doelgroep aan jouw product.

portfolio-planning

PROMOTIEMATERIALEN

Wanneer je wilt groeien als merk, is het ook van belang om op merkbeleving te focussen. Je wilt dat de consument zich betrokken voelt bij jouw merk, zodat ze eerder geneigd zijn om te converteren en tot een herhalingsaankoop over te gaan. Dit kun je doen door brand-optimalisatie. Het is bijvoorbeeld van belang dat de content direct de aandacht pakt en een duidelijke call-to-action aanwezig is. Zo kun je tijdens een sampling campagne kiezen voor een uitnodigende flyer met call-to-action, een leuk receptenkaartje of toonbankstandaard.

CONSUMER INSIGHTS APPLICATION

Merkbeleving is persoonlijk en ligt bij de consument: hoe ervaart een specifieke persoon het merk? Je kunt hier op inspelen door goed te luisteren naar de behoeftes van je publiek en die vervolgens uit te dragen. Zo bieden wij onze Consumer Insights Application aan, zodat je na afloop van de sampling campagne weet hoe de consument jouw product heeft ervaren en of dit heeft geleid tot een herhalingsaankoopintentie.

KASSABONKORTING

Wat dacht je van een geld terug actie? Kassabonkorting is een platform voor geld terug acties en is een alternatieve manier om consumenten via de winkel een product te laten proberen. Een geld terug strategie werkt drempelverlagend voor het verkrijgen van nieuwe klanten. De consument doorloopt het gehele aankoopproces, zodat dit makkelijker herhalingsaankopen gaat opleveren. Bovendien stimuleer je direct de penetratie.

WEES OP TIJD MET JOUW SAMPLING PLANNING VOOR 2020

Vaak is de eerste ervaring die iemand met jouw merk zal hebben het belangrijkst. Daarom is het van belang om de juiste impact te maken, zodat jouw merk voor een aanzienlijke periode in de consument zijn/haar gedachten blijft. Maak jouw sampling planning op tijd en wees creatief om het beste resultaat te garanderen.

WIJ HELPEN JOU VERDER

Door onze jarenlange ervaring in de sampling wereld kunnen we je helpen met aanvullende informatie en adviezen over je eigen sampling campagne. Heb je interesse in een sampling campagne of kan je hulp met je activatieplan gebruiken? Neem contact met ons op.

Laat een reactie achter